Wspólne zaproszenie na Facebook'u 👉 Strefa owoców i warzyw na pikniku rodzinno-sportowym na błoniach PGE Narodowego
Moc Polskich Warzyw
Bardzo zależy nam na propagowaniu zdrowego trybu życia, który opiera się na dwóch filarach: prawidłowym odżywianiu i aktywności fizycznej. Ten drugi filar rewelacyjnie pokazuje wydarzenie, jakim jest Narodowy Dzień Sportu. Z kolei prawidłowa dieta oznacza posiłki oparte o zdrowe polskie warzywa i owoce. Powinny one stanowić połowę tego, co jemy w każdym z nich. Dlatego jako producenci warzyw chcemy, aby produkty, które dostarczamy naszym konsumentom budziły same pozytywne skojarzenia. Były w ich oczach zdrowe, smaczne i naturalne
mówi Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP, lidera kampanii Moc Polskich Warzyw.
Ziemniaki czy kartofle?
Zdrowe i smaczne, a jednak przez wielu niedoceniane. W ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” udowadniamy, że sceptycy są w błędzie. Wraz z uczestnikami „Narodowego Dnia Sportu” odkryjemy ziemniaka na nowo! Odwołamy się do tradycji spożywania kartofli w Polsce i ich wartości odżywczych oraz smakowych. Ale pokażemy niestandardowe podejście do ich przygotowania, nie muszą stanowić jedynie dodatku do obiadu. Warto je jeść i się nimi delektować.
mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”.
Tegoroczną V edycję kampanii zadedykowaliśmy ziemniakom jako produktom idealnym dla osób aktywnych fizycznie. Dbających o formę i sylwetkę, przykładających wagę do kaloryczności posiłków i będących na diecie redukcyjnej. Okazuje się bowiem, że jedynie 1/3 (32%) konsumentów ma świadomość, że ziemniaki są zdrowe, a zaledwie 1/9 (11%) – że mają mało kalorii. Uświadamiamy więc, że są niskokaloryczne oraz mogą być świetnym uzupełnieniem diet i menu komponowanych w celu dbania o formę. W ramach tej sportowo-fit edycji przedstawiamy ziemniaki jako składniki zbilansowanej i zdrowej diety. Prezentujemy przepisy na dania z wykorzystaniem kartofli dla osób aktywnych. Czujemy, że jesteśmy naturalnym partnerem Narodowego Dnia Sportu.
podsumowuje Agnieszka Falba-Gałkowska.
Wciąż jemy za mało warzyw i owoców, zapominając, że powinny stanowić połowę tego co jemy w każdym posiłku. Celem naszej kampanii jest popularyzacja spożycia krajowych warzyw i owoców wśród dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej. Pokazujemy, że warzywa i owoce są kluczem do utrzymania dobrego zdrowia i samopoczucia
przedstawia Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura FBZPR, organizatora kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”.
Z badania przeprowadzonego w ramach naszej akcji wynika, że rodzice podejmują szereg kroków, by nie dopuścić do nadwagi lub otyłości u dzieci. 58% ankietowanych przyznało, że podaje pociechom posiłki zawierające owoce i warzywa, a do aktywności fizycznej zachęca maluchy 57% opiekunów. Ruch pomaga łagodzić stres i zapewnia ogólnie dobre samopoczucie, a także odpowiedni rozwój mięśni i kości. Aktywność sportowa oraz warzywa i owoce w diecie to recepta na zdrowy rozwój najmłodszych. O tym właśnie mówimy w kampanii. Czy mogło nas zabraknąć podczas Narodowego Dnia Sportu?
retoryczne pyta Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura FBZPR, organizatora kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa”.
Czas na polskie superowoce!
Przetwórcy owoców jagodowych zapraszają na degustacje i zakupy przetworów z owoców jagodowych bezpośrednio od producentów. Będzie aronia, rokitnik, produkty z jagody kamczackiej i owoce liofilizowane. Oryginalną atrakcją Narodowego Dnia Sportu będą III Jagodowe Mistrzostwa w Piłce Nożnej. Ja to ktoś powiedział - gramy u siebie. Zapraszam raz jeszcze!
puentuje prezes KZGPOiW, w Core Team lider zespołu ds. komunikacji roli warzyw i owoców w żywieniu człowieka.
Apetyt na polskie
Możliwość bezpośredniego spotkania z konsumentami, rozmowa o nurtujących ich wątpliwościach, to bardzo potrzebna część działań w drodze do zdrowego społeczeństwa
powiedział Julian Pawlak, Prezes Stowarzyszenia KUPS.
Strefa owoców i warzyw
W ramach corocznej kampanii Narodowy Dzień Sportu zachęcamy do uprawiania sportu. Pokazujemy, że warto „się spocić”. W tym roku – wspólnie z polskimi producentami owoców i warzyw – łączymy siły. Zdrowy styl życia to ruch oraz zdrowe odżywianie. Trzeba o tym pamiętać i trzeba to zobaczyć!
podkreśla Krystyna Radkowska, prezes Fundacji Zwalcz Nudę, organizatora Narodowego Dnia Sportu.
Core Team to forum współpracy liderów i ekspertów branży owoców i warzyw. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę. Połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Jego częścią jest Zespół ds. komunikacji ich roli w żywieniu człowieka. Zespół zajmuje się wdrożeniem rozwiązań wypracowanych w ramach projektu „Połowa Sukcesu”. W wyniku podjętych działań partnerami dla siebie stają się różne projekty finansowane z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Prowadzone działania mają integrować wokół wspólnych aktywności jak najszersze środowiska producentów i przetwórców.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Publikację sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Więcej na temat wspólnej oferty
Więcej zdjęć
oraz grafiki dla producentów - Narodowy Dzień Sportu