Powinniśmy zacząć od siebie i nie szukać winnych. Próbować się zorganizować i promować zasady współpracy. Jako branża powinniśmy wiedzieć co produkować i jakie działania podjąć by zwiększyć konsumpcję. Dziś w supermarkecie mamy jabłko przemysłowe, a producenci jabłek deserowych swoje owoce wysyłają do przetwórni. Świadomość się zwiększa, ale ciągle poruszamy się po omacku. Musimy ze sobą rozmawiać, spotykać się i jako branża planować produkcję i nowe nasadzenia. To musimy promować. Bez tego chaos jaki znamy z ostatnich lat, tylko się pogłębi - opinią na temat promocji dobrych praktyk produkcyjnych i handlowych dzieli się Zbigniew Chołyk, prezes grupy Stryjno-Sad i konsorcjum LubApple, członek CORE TEAM i lider zespołu ds. promocji postaw.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Powinniśmy zacząć od siebie. Nie czekajmy rozwiązań, które nam ktoś narzuci. Zamiast czekać na zakazy i nakazy, spróbujmy oddolnie ustalać pewne zasady współpracy w branży. Myślę, że to się wydarzy za sprawą działań jakich przykładem jest Core Team. Próbujmy się zorganizować, spotykajmy się
opisuje sytuację Zbigniew Chołyk.
Dlaczego warto promować współpracę?
Skazani na współpracę w całym łańcuchu dostaw
![CORE TEAM Spotkanie robocze (8).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/425326/large-30af7f1d9835b96f542e34e0ed28187a.jpg)
Postawa producentów jest w tym łańcuchu najważniejsza
Niestety musimy powiedzieć, że w niektórych gatunkach, chociażby w jabłku, konsumpcja spada. Jest to bardzo nieciekawe, produkcja wzrasta a konsumpcja spada. Liczę na to, że działania jakie próbujemy w różnych zespołach, spowodują, że nasz konsument, ten ostateczny klient w markecie, powie „tak”, do dzisiaj kupuje każdego dnia jabłka, gruszki, inne owoce, bo są smaczne zdrowe i dobre jakościowo
dodaje Zbigniew Chołyk, Prezes grupy Stryjno-Sad i konsorcjum LubApple.
Core Team to powstałe w końcu 2021 roku forum współpracy liderów i ekspertów organizacji branżowych, doradztwa i nauki. Zapraszani eksperci pozwalają lepiej zrozumieć aktualne wyzwania sektora produkcji i przetwórstwa owoców i warzyw.
Projekt "CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: CORE TEAM Zespół ds. Promocji postaw i dobrych praktyk produkcyjnych i handlowych
![Polska smakuje (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/380930/large-70202106658d15cb702e9f520c74c846.jpg)
Zdjęcia z dyskusji poniżej (Załączniki)
Opracowanie w ramach projektu CORE TEAM. Projekt jest realizowany przez KZGPOiW we współpracy z agencję strategiczną INSPIRE smarter branding, pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Kontakt:
Więcej na temat współpracy liderów sektora ogrodniczego:
![CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/landing_page/cover_photo/159838/e8aad1e133aa1c2a54dcf23913c9c430.jpg)
CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw
Core Team to forum współpracy liderów, ekspertów branży owoców i warzyw, doradztwa i nauki. Uczestnicy postawili sobie cel opracowania planu rozwoju sektora i współpracę przy realizacji uzgodnionego portfela inicjatyw. Prace na etapie identyfikacji wyzwań poparły 34 orga...
Czytaj więcej
![Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/159433/meta_fb_og_image/large-b7a3980ec56c63851e6ea9b5451e6250.jpg)
Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa
Mieliśmy dobrą strategię. Były inne czasy, inni klienci, rynki, takie, a nie inne możliwości przechowywania i transportu, i to działało, sprawdzało się. Dziś już jednak nie działa. Padają słowa: wielka improwizacja, nieczytelność, chimeryczność, hazard.
Czytaj więcej
![Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/landing_page/cover_photo/159438/be15f118e391d80b5e3810cba450f3cf.jpg)
Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu
Rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości deserowe owoce i na konsolidację podaży. Produkcja i konsumpcja owoców jagodowych rośnie. Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt. Zwiększyła się też świadomość i zapotrzebowanie na całą jakościową żywność.
Czytaj więcej
![CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141794/meta_fb_og_image/large-834ac43dd1382b94572342168eba5fb7.jpg)
CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu
W ramach współpracy sektora powstały CORE TEAM jagodowy i jabłkowy. Przedstawicieli organizacji branżowych wsparli liderzy uznanych firmy uprawiających, dostarczających owoce do handlu i eksporterzy. Wspólne doświadczenia akcentują rosnącą rolę integracji.
Czytaj więcej
![Wola współpracy i świadomość liderów](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141506/meta_fb_og_image/large-d49e8eeaf497e8def5c60a9d247faebf.jpg)
Wola współpracy i świadomość liderów
W ramach projektu CORE TEAM połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Przedstawiciele wielu środowisk, produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Czytaj więcej
![Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141236/meta_fb_og_image/large-8a4c5000a635eceaaa2dacab935abdac.jpg)
Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze
Udana realizacja projektów promocyjnych owocuje rozszerzeniem współpracy kilkunastu organizacji branżowych. Do tej pory wypracowano model całorocznej promocji, realizowane są wspólne badania konsumpcji, sektor ma wspólną strategię komunikacji i wspólną identyfikację wizu...
Czytaj więcej