W ramach CORE TEAMU sektora ogrodniczego działa zespół dedykowany branży jagodowej. Ściślejsza współpraca ma zwiększyć stopień zorganizowania branży i zapewnić jej lepsze warunki rozwoju. Jagodowy Core Team liczy piętnaście osób i pracuje w trzech zespołach. Pierwsze podjęte tematy to: opracowanie systemu monitorowania nasadzeń, ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw oraz wsparcie kampanii „Czas na polskie superowoce!”.

- „Wspólny głos” sektora jagodowego wewnątrz i na zewnątrz branży
- Promocja i integracja w kierunku jakości i rentowności
- Ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw
- Cel nadrzędny: zbudowanie długofalowej strategii rozwoju branży jagodowej
Zastanawiamy się nad tym, jak zbierać dane na temat rynku, bo w tej chwili tych danych dla większości gatunków nie mamy, i jak pracować nad rynkiem od strony podażowej i popytowej
- mówi Dominika Kozarzewska, koordynatorka Jagodowego Core Teamu, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i Członek Rady Nadzorczej KZGPOiW.
Mamy większe szanse jeśli będziemy razem. Jeśli będziemy pracować razem, przetrwamy
mówi Stanisław Pluta, prof. Instytutu Ogrodnictwa – PIB.
- Pierwszy zespół zajmie się opracowaniem systemu monitoringu nasadzeń. Chcemy to zrobić z uwzględnieniem odmian i przeznaczenia owoców. Tak, żebyśmy mieli dane produkcyjne i wiedzieli, czym jako branża dysponujemy i czym możemy handlować na rynku.
- Drugi zespół merytorycznie i organizacyjnie wspiera kampanię „Czas na polskie superowoce!”.
- Trzeci zespół ma bardzo ambitne zadanie, które na pewno będzie musiał w przyszłości podzielić na mniejsze części. Chodzi o ukształtowanie zdrowych relacji w całym łańcuchu dostaw.
Skład Zespołu projektowego:
Andrzej Krupiński
Dominik Woźniak
Dorota Łabanowska-Bury
Hubert Woźniak
Krzysztof Sak
Krzysztof Żabówka
Mariusz Padewski
Mariusz Podymniak
Paweł Eggert
Paweł Krawiec
Paweł Leszczyński
Piotr Nowak
Stanisław Pluta
Witold Boguta
CORE TEAM to forum współpracy liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Projekt „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: CORE TEAM Jagodowy

Opracowanie w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding, pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Kontakt:
Więcej na temat współpracy liderów sektora ogrodniczego:

CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw
Core Team to forum współpracy liderów, ekspertów branży owoców i warzyw, doradztwa i nauki. Uczestnicy postawili sobie cel opracowania planu rozwoju sektora i współpracę przy realizacji uzgodnionego portfela inicjatyw. Prace na etapie identyfikacji wyzwań poparły 34 orga...
Czytaj więcej

Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa
Mieliśmy dobrą strategię. Były inne czasy, inni klienci, rynki, takie, a nie inne możliwości przechowywania i transportu, i to działało, sprawdzało się. Dziś już jednak nie działa. Padają słowa: wielka improwizacja, nieczytelność, chimeryczność, hazard.
Czytaj więcej

Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu
Rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości deserowe owoce i na konsolidację podaży. Produkcja i konsumpcja owoców jagodowych rośnie. Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt. Zwiększyła się też świadomość i zapotrzebowanie na całą jakościową żywność.
Czytaj więcej

CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu
W ramach współpracy sektora powstały CORE TEAM jagodowy i jabłkowy. Przedstawicieli organizacji branżowych wsparli liderzy uznanych firmy uprawiających, dostarczających owoce do handlu i eksporterzy. Wspólne doświadczenia akcentują rosnącą rolę integracji.
Czytaj więcej

Wola współpracy i świadomość liderów
W ramach projektu CORE TEAM połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Przedstawiciele wielu środowisk, produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Czytaj więcej

Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze
Udana realizacja projektów promocyjnych owocuje rozszerzeniem współpracy kilkunastu organizacji branżowych. Do tej pory wypracowano model całorocznej promocji, realizowane są wspólne badania konsumpcji, sektor ma wspólną strategię komunikacji i wspólną identyfikację wizu...
Czytaj więcej