W grudniu wzrosła konsumpcji wszystkich badanych gatunków owoców jagodowych. Największy wzrost zanotowała czarna porzeczka. Deklaracje sprzed roku to poziom 15%, w grudniu 2021 roku 19%, czyli ponad 1.615 tys. konsumentów więcej. W grudniu więcej jedliśmy także owoców i przetworów maliny (4%), borówki (3%), truskawki (3%) i aronii (3%). W przypadku każdego z tych gatunków zanotowano wzrost o ponad milion konsumentów w porównywaniu do grudnia 2020 roku.



Badanie zrealizowano w dniach 3-8 grudnia 2021 r., na reprezentatywnej próbie 1004 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania ok. 20 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Jabłka są najpopularniejszym owocem przez większość miesięcy. Jabłka są przez Polaków postrzegane jako owoce kojarzące się ze zdrowiem (55%). 40% badanych kojarzy je z jesienią. Mniej niż jedna piąta badanych postrzega jabłka jako coś ładnego i apetycznego (19%), natomiast 5% jako modny i pożądany owoc
- mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar.
Najpopularniejszymi owocami jagodowymi grudnia malina, borówka i czarna porzeczka. Świeże owoce (importowane) oraz ich przetwory jadło o odpowiednio 22, 21 i 19% Polaków.
Konsumpcja warzyw
Spożywanie owoców i warzyw podczas poszczególnych posiłków
Wczoraj na talerzu
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! III edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
