02/14/23

Śniadanie prasowe z dyskusją ekspertów na temat najnowszych badań popularności diet


Zapraszamy na spotkanie prasowe z dyskusją ekspertów na temat najpopularniejszych diet oraz prezentacją badań percepcji samego słowa dieta. Ocenimy także zaskakująco niską znajomość diety śródziemnomorskiej, uznawanej przez dietetyków za najzdrowszą. Poznamy najpopularniejsze gatunki lutego oraz potencjał żywienia w endometriozie. Podsumujemy promocję owoców jagodowych w 2022 r.

Kantar zbadał znajomość najpopularniejszych diet (wyniki). 

Zaprosiliśmy ekspertów by dowiedzieć się: jak interpretować wysoką popularność diet bezmięsnych, w czołówce nie ma innych? Jak ocenić wysoki wynik diety kapuścianej, Kwaśniewskiego czy Dukana, kiedyś modnej, dziś odradzanej przez 98% polskich dietetyków? Co oznacza niska znajomość diety śródziemnomorskiej, jej założenia zna tylko 16% Polaków? Co śladowa znajomość założeń diet DASH, planetarnej, fleksitarianizmu? Wreszcie kluczowe pytanie: jak popularność i znajomość założeń ww. diet wpływa na popularyzację podstawowej wiedzy dotyczącej odżywiania?

Pytania dodatkowe: co z sezonowością, postulatem etnocentryzmu dietetycznego (jedz lokalne) i promocją konsumenckiego (kupuj polskie)?

Poznamy wyniki badania percepcji słowa "dieta". Spotkanie będzie okazją do pierwszej wymiany poglądów i do zaproszenia na marcową debatę nt. konsekwencji - za i przeciw - nadużywania go w edukacji żywieniowej.


Data konferencji: 23 lutego 2023, godz. 10:00-11:00 (ostatni czwartek)​

UWAGA! 
Miejsce konferencji: tym razem Śródmieście Południowe
ul. Piękna 24/26, 00-549 Warszawa (Kantar - laboratoria) - link 

Planowana agenda: 



Do Państwa dyspozycji nasi eksperci:


Informacje i kontakt w sprawie wyników badań i komunikatów:


 

Zaprasza KZGPOiW, CORE TEAM sektora ogrodniczego i KANTAR Public.

Badania realizowane są przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”. Projekt ten realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. 

Zadanie finansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Projekt ten realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 




Kontakt:




Aktualne wyniki monitoringu konsumpcji kilkudziesięciu gatunków warzyw i owoców oraz komunikatów prasowych na WczorajNaTalerzu.pl 
Witold Boguta